Laatste peasma - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Peter, Astrid en Max - WaarBenJij.nu Laatste peasma - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Peter, Astrid en Max - WaarBenJij.nu

Laatste peasma

Door: Peasma

Blijf op de hoogte en volg Peter, Astrid en Max

11 Juni 2013 | Nederland, Krommenie

Dit wordt het laatste peasma stukje. Na bijna 5 jaar Zweden gaan wij aan een nieuw hoofdstuk beginnen en wel in Westbeemster.

Na het bal van Max hebben wij het druk gehad met pakken, de verhuizing, schoonmaken en de overdracht van het huis in Zweden. Het was niet emotioneel, we hadden er naartoe geleefd en het was goed zo.

Dezelfde dag van de overdracht had Max zijn "diplomauitreiking". Het begon met een champagne ontbijt bij één van zijn vrienden in de tuin. In Zweden zijn de jongens in mooi pak met een soort matrozenpet. De meiden zijn in het wit met dezelfde soort pet. Daarop staat de naam van de student en welke leerrichting ze hebben afgesloten. In Max z'n geval NV (Natuur Wetenschap)

Het was 25 graden en wij stonden met honderden mensen te wachten totdat de schooldeuren open zouden gaan. Om 12.15 uur gebeurde dat ook en kwamen er een paar honderd gelslaagde leerlingen op ons af rennen. De familieleden stonden allemaal met een groot bord met daarop een foto van hun kind, broer of zus zodat de geslaagde zijn familie makkelijk kon vinden. Nou makkelijk. . . kijk maar eens op de foto's hoe druk het was. Iedereen had knuffeltjes of bloemen aan een lintje meegenomen en die werden om de hals van de geslaagde gehangen. O ja GRATTIS (staat op fotobord) betekend geen gratis maar gefeliciteerd ;)

Daarna weden de geslaagden op een, door hunzelf versierde, vrachtwagen stapvoets door het dorp gereden. Als dansend en drinkend.

's avonds lekker uit eten geweest en daarna ging het feesten van Max en zijn vrienden door. De dag erop vertrokken de oma's en ik (Astrid) weer richting NL en Peter en Max een dagje later.

Inmiddels is Max bij BMLT en werkt bij de fruitboer. Peter woont in Amsterdam en ik in Krommenie.

Vandaag het goeie nieuws ontvangen dat de hypotheek rond is waardoor de verhuizing op 1 augustus plaats kan gaan vinden. Gisteren is Max ook wezen kijken en hij vindt het ook een gaaf huis. Hij mag straks de hele zolderverdieping gebruiken en dat bevalt hem wel.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie belangstelling, reacties en de bezoekjes de afgelopen jaren. Wij hebben genoten van Zweden, de tradities en de mensen.

Ondanks die mooie tijd zijn wij blij dat wij weer in het gezellige Holland wonen!

Dikke kus Peter, Astrid, Max en Frans

• 11 Juni 2013 - 21:41

Toos:

Lieve Peter, Astrid en Max,

Max, gefeliciteerd met het behalen van je diploma !
    Wat fijn dat jullie weer in Nederland gaan wonen en zoals ik lees hebben jullie
    een gaaf huis gekocht, geweldig en ook mijn felcitaties.

Heel veel geluk en succes met alles wat op jullie pad gaat komen

Groetjes, Toos

• 11 Juni 2013 - 22:11

Willem En Sylvia:

Bedankt voor alle peasmatjes! Het was hardstikke leuk de belevenissen te volgen.
    We hebben veel bewondering voor jullie gehad!
    Succes met alles in Nederland.
    Liefs van Willem en Sylvia

• 11 Juni 2013 - 22:16

F+R:

welkom thuis! xxx

• 12 Juni 2013 - 08:37

Toos Vonk:

Lieve Astrid, Peter en Max,

Wat zullen we jullie Peasmaatjes missen. Heel knap dat je dat 5 jaar hebt vol kunnen houuden ,Astrid.
    Jullie hebben wel een heel bijzondere en indrukwekkende tijd daar gehad he? Wat een ervaringen rijker!
    Het is ook weer heerlijk om in Nederland te wonen ,denk ik. Ben heel erg benieuwd naar jullie nieuwe huis, heb natuurlijk al stiekem gekeken. Aan welke weg of straat is het, is het een boerderij?
    Lieve mensen, heel veel succes met alles wat jullie hier weer gaan ondernemen en we gaan elkaar zien!
    Liefs, Bram en Toos

• 12 Juni 2013 - 11:18

Tirzah:

Ha die Peasma's, Zal de berichtjes gaan missen! Heel veel succes met jullie nieuwe start in West Beemster!
    Hopelijk tot wederom een keer spreeks,
    Greets,
    T.T.

• 27 Juni 2013 - 16:25

BMLT:

OK tot zo!

• 29 Juli 2013 - 22:18

Catrien:

Laatste Peasma?!! Maar dat kan toch helemaal niet?
    Is juist zo leuk om af en toe Peasma te googelen en
    te lezen hoe het met jullie gaat?!
    Ga nu eerst maar eens googelen waar west beemster ligt!
    X

• 17 December 2016 - 16:49

Frits Sluijp:

Gefeliciteerd Max met je behaalde diploma.
    Hartelijke groeten Ook aan Peter en Emmy

Frits en Elly Sluijp